صفحه نخست »» سیاسی »» سیاسی بین الملل ۲۱:۵۷ ۱۳۹۹/۰۷/۰۳

آمریکا خواستار گفت‌وگو با ایران شد

اکوبورس: «زلمای خلیل‌زاد»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور افغانستان روز پنجشنبه خواستار گفت‌وگو با ایران در خصوص افغانستان شد.
آمریکا خواستار گفت‌وگو با ایران شد

به گزارش اکوبورس:«زلمای خلیل‌زاد»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور افغانستان روز پنجشنبه خواستار گفت‌وگو با ایران در خصوص افغانستان شد.

زلمای خلیل‌زاد نماینده آمریکا در گفت‌وگوهای تحت حمایت سازمان ملل در خصوص افغانستان است.

خلیل‌زاد روز پنجشنبه در نشست مجازی «مؤسسه صلح ایالات متحده» گفت: «ایران مایل است تا زمانی که توافقی میان آمریکا و ایران حاصل شود ما را بدون اینکه پیروز شویم یا شکست بخوریم در داخل این درگیری نگاه دارد تا بهای سنگینی در افغانستان بپردازیم.»

وی اضافه کرد: «ولی ما پیشنهاد داده‌ایم با ایرانی‌ها در خصوص این مسئله دیدار کنیم. [ایرانی‌ها] باید برای رایزنی درباره آینده افغانستان به نشست‌های مختلفی که ما و آنها حضور داریم محلق شوند.»

آمریکا و طالبان پس از ۱۸ ماه مذاکره، در تاریخ ۲۹ فوریه سال گذشته میلادی توافق صلح خود را در دوحه در کنار نمایندگان بیش از ۳۰ کشور امضا کردند.

بسیاری از کارشناسان می‌گویند آمریکا با این توافق به طالبان مشروعیت بخشیده است.

 

برچسب ها
اخبار مرتبط

سیاه‌بازی آمریکا برای مقصر جلوه دادن ایران در طولانی شدن مذاکرات

اکوبورس: یک مقام وزارت خارجه آمریکا بدون اشاره به این نکته که لغو تحریم‌های ایران از سوی واشنگتن برای بازگشت به برجام امری ضروری است، تلاش کرد تا تهران را مقصر طولانی شدن مذاکرات وین نشان دهد.

۱۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۷ ادامه مطلب

واکنش وزارت خارجه به ادعای مذاکره مخفیانه ایران و آمریکا در عمان

اکوبورس: سخنگوی وزارت امور خارجه درباره ادعا ترامپ برای مذاکره با ایران و ادعا الجریده درباره مذاکره مخفیانه میان ایران و امریکا در عمان گفت: ترامپ فهم درستی از ماهیت روابط بین الملل و روابط میان ایران و امریکا ندارد. مشاورین ترامپ هم نمی خواهند بفهمند که چه اتفاقی افتاده است. نه مذاکره ای صورت گرفته و نه مذاکره ای صورت خواهد گرفت.

۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!