صفحه نخست »» شرکتها ۰۰:۴۳ ۱۴۰۲/۰۲/۲۲
نسبت به دوره مشابه سال گذشته صورت گرفت؛

رشد 40 درصدی درآمد تجمیعی بانک صادرات ایران

اکوبورس: بانک صادرات ایران اعلام کرد که درآمد تجمیعی بانک در فروردین‌ماه امسال نسبت به دوره مشابه سال گذشته با رشد 40 درصدی همراه بوده است.
رشد 40 درصدی درآمد تجمیعی بانک صادرات ایران

به گزارش اکوبورس، بانک صادرات ایران در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به فروردین‌ماه سال ۱۴۰۲، مجموع درآمد‌های عملیاتی محقق شده را بیش از ۴۴ هزار و ۸۸۹ میلیارد ریال اعلام کرده که این درآمد شامل درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد سپرده‌گذاری و درآمد کارمزد است.

براساس این گزارش، «وبصادر» با سرمایه ۱۷۵ هزار و ۳۵۳ میلیارد و ۹۷۲ میلیون ریال، تسهیلات اعطایی را با ۲۴ درصد بالاتر از میانگین ۱۲ ماهه سال گذشته، معادل ۴۲ هزار و ۳۹۳ میلیارد ریال، درآمد سپرده‌گذاری را ۳۳۲ میلیارد ریال و درآمد کارمزد را دو هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین بخش تسهیلات اعطایی، شامل ۹۴ درصد از درآمد ماهانه بانک صادرات بوده است.

براین اساس، عمده‌ترین درآمد «وبصادر» در فروردین ماه از بخش تسهیلات اعطایی متعلق به «مرابحه» با ۳۵ درصد از این بخش درآمدزایی و با مبلغ ۱۴ هزار و ۶۵۷ میلیارد ریال بوده است.

بانک صادرات مانده سپرده ریالی و ارزی نزد بانک‌ها را نیز در پایان فروردین ماه معادل ۳۸۶ هزار و ۶۹۱ میلیارد ریال و مانده سرمایه گذاری در اوراق بدهی را معادل ۱۱۰ هزار و ۴۴۲ میلیارد ریال اعلام کرده است. همچنین مانده سرمایه‎‌گذاری در سهام نیز بیش از ۲۰۶ هزار و ۲۴۸ میلیارد ریال عنوان شده که بیشترین مبلغ آن مربوط به سرمایه‌گذاری در سهام بلندمدت به مبلغ ۲۰۵ هزار و ۹۷۹ میلیارد ریال است.

این بانک هزینه‌های مرتبط با عملیات را بیش از ۳۱ هزار و ۸۱۸ میلیارد ریال اعلام کرده که شامل هزینه سود سپرده‌ها با مبلغ ۳۰ هزار و ۰۴۲ میلیارد ریالف هزینه‌های مالی شامل تسهیلات دریافتی از بانک مرکزی با بیش از ۸۴۷ میلیارد ریال و هزینه کارمزد با مبلغ ۹۲۸ میلیارد ریال است.

براساس این گزارش، «وبصادر» در فروردین ماه ۱۴۰۲ توانست ۶۸ درصد از کل سپرده‌ها را به سپرده‌های سپرده‌های جاری و پس انداز قرض الحسنه ۳۸ درصد و سپرده‌های کوتاه‌مدت ۳۰ درصد اختصاص دهد.

براین اساس، مانده سپرده‌های بدون هزینه بانک صادرات شامل سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ریالی ۱۴۶ هزار و ۵۳۸ میلیارد تومان، سپرده‌های قرض‌الحسنه جاری ارزی ۱۳ هزار و ۱۷۸ میلیارد ریال، سپرده‌های قرض‌الحسنه پس‌انداز ریالی ۵۷۹ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال، سپرده‌های قرض الحسنه پس‌انداز ارزی ۲۲ هزار و ۸۶۶ میلیارد ریال، اعلام شده که سهم آن از کل سپرده‌ها معادل ۸/۳۷ درصد است. همچنین سپرده‌های کم‌هزینه شامل سپرده‌های کوتاه‌مدت به میزان ۱۳۰ هزار و ۹۷۹ میلیارد تومان، سپرده‌های کوتاه‌مدت ویژه ۵ هزار و ۱۷۶ میلیارد ریال و سایر سپرده‌ها ۳۳ هزار و ۹۳۴ میلیارد تومان اعلام شده که در مجموع معادل ۱۶۵ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان و معادل ۳۰ درصد کل سپرده‌ها را شامل می‌شود.

براساس این گزارش، سپرده‌های با هزینه بالا بانک شامل سپرده‌های یکساله ۳۷۷ هزار و ۷۵۸ میلیارد ریال، سپرده‌های دوساله ۴۱۳ هزار و ۷۰۹ میلیارد تومان، سپرده‌های سه ساله ۲۸۵ هزار و ۵۵۲ میلیارد ریال، سپرده‌های ویژه سرمایه‌گذاری عام ۵۱۶ هزار و ۶۵۸ میلیارد ریال، اعلام شده که معادل ۳۰.۶ درصد کل سپرده های وبصادر را تشکیل می‌دهد.

برچسب ها بانک ، بانک صادرات ،
اخبار مرتبط

رسالت امروز روابط‌عمومی ایجاد اعتماد و امیدآفرینی است

اکوبورس: ​منصور شیخ‌الاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی، امیدآفرینی، ایجاد اعتماد و خلاقیت در جامعه را از جمله اهداف روابط‌عمومی‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و برای فعالان این صنعت آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!