صفحه نخست »» اقتصادی »» طلا و خودرو ۰۹:۵۸ ۱۳۹۹/۱۱/۱۴
یک کارشناس خودرو پاسخ داد:

چرا طراحی خودروهای داخلی پیشرفت نمی‌کند؟

اکوبورس: خلخالی درباره بحث طراحی و توسعه خودرو‌های داخلی و چرایی پیشرفت نکردن این صنعت توضیحاتی داد.
چرا طراحی خودروهای داخلی پیشرفت نمی‌کند؟

به گزارش اکوبورس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل خلخالی کارشناس صنعت خودرو در رابطه با طراحی خودروهای داخلی گفت: یک موضوع در بحث طراحی و توسعه خودرو، دانش فنی است؛ این‌دانش فنی از زمان تولید سمند در ایران شکل گرفت و در پروژه تیبا بهتر شد، چند سال است که  مرکز تحقیقات ایران خودرو و سایپا تشکیل شده و نیرو‌های مختلفی جذب این مرکز شدند و آموزش دیدند.

او بیان کرد:بعد از گذشت ۲۰ سال طراحی خودروهای داخلی تغییر کرده و به نقطه ای رسیدیم که در حال حاضر در آن قرار داریم.

خلخالی با بیان اینکه در حال حاضر دانش فنی طراحی خودروهای داخلی بهتر شده است،گفت:اکنون دانشکده خودرو و پژوهشکده خودرو داریم که ۲۰ سال پیش وجود نداشت و دانش فنی طراحی خودرو را نداشتیم.

این کارشناس صنعت خودرو معتقد است، یکی از مواردی که طی سال‌های گذشته در مسیر توسعه خودرو به آن توجه نشده و باعث شده است هنوز درمرحله مونتاژ خودرو باقی بمانیم، توجه نکردن به بحث دانش فنی است.

خلخالی ادامه داد:موضوع مهم در صنعت خودرو حجم سرمایه گذاری است، شرکت‌های خودروسازی نیاز به سرمایه گذاری بزرگ دارند که این سرمایه‌ها باید در بخش خصوصی کشور باشد زیرا بخش دولتی مشکلات و مسائل مربوط به خود را دارد و ممکن است آلوده به رانت و فساد شود.

او گفت:باید روی بخش خصوصی تمرکز داشته باشیم، قدرت بخش خصوصی در این نیست که در توسعه محصول ورود کند اگر پروژه تولید خودرو بتواند سرمایه اولیه جذب کند بسیار اقتصادی است و از نظر برگشت سرمایه و شاخص اقتصادی خوب عمل می کند.

این کارشناس صنعت خودرو گفت: بخش خصوصی اگر بتواند طراحی خودرو را به صورت کامل انجام دهد، بسیار موفق خواهد بود. اکنون قدرت اقتصادی در بخش خصوصی وجود ندارد، بخش دولتی هم روی طراحی خودرو متمرکز کار نمی‌کند و این موضوع کار را سخت کرده است. متاسفانه خودروسازان در بخش دولتی مشخص نیست چه متولی دارند.

خلخالی گفت: اگر مداخله دولت در بخش خودروسازی کاهش پیدا کند می‌توان انتظار داشت این صنعت پیشرفت کند اما در شرایط موجود نمی‌توان انتظار توسعه‌ خودروسازی را داشت. پروژه‌های خودرویی بسیار مهم هستند، خودروسازی بخش مهم اقتصادی هر کشور به شمار می‌آید.

برچسب ها
اخبار مرتبط

خودروسازی و افق‌هایی که کور شد

اکوبورس: دکتر سید حسین آقا سید مرتضی در یادداشتی نوشت: طبق سند چشم‌انداز کشور در افق 1404، ایران باید تا سال 1404 (یعنی تنها سه سال دیگر) به جایگاه اول صنعت خودروسازی در منطقه، جایگاه پنجم در قاره و رتبه یازدهم در جهان برسد که این هدف گذاری امروزه در این بازه زمانی، قدری محال به نظر می‌‎رسد اما در زمان تعیین شده، کاملاً در دسترس است به شرطی که کشور به معنای دولت، زمینه را برای همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی فراهم کند.

۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ادامه مطلب

طلای جهانی این هفته به کجا می‌رسد؟

اکوبورس: بازار طلا بار دیگر در قلمروی نسبتاً خنثی مانده و حمایت حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کرده است و احساسات متفاوت در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به هیچ نوع شکست در هفته آینده اشاره نمی‌کند.

۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب

چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟

اکوبورس: صنعت خودروسازی ایران که تجربه فعالیت چندین ساله زیر بار تحریم‌ها را دارد اکنون به نقطه امیدی برای روس‌ها تبدیل شده است که شرکای اروپایی‌شان یک‌شبه چمدان‌های خود را بستند و از این کشور رفتند.

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!