
به گزارش اکوبورس به نقل از مهر،وی ادامه داد: پیشنهاد ریشهای برای حل مشکلات این است که در مورد قیمت گذاری خودرو تصمیم نهایی گرفته شود؛ معضل اساسی این است که در حال حاضر در قیمت گذاری خودرو همه نهادها نظر میدهند اما هیچکدام جرأت اصلاح ساختار را ندارند؛ بزرگترین بازنده خودروسازان و مردم هستند که نمیدانند با چه مکانیزمی و با چه قیمتی بفروشند و بخرند و از آن طرف نیز بازار دلالی تقویت میشود و بعد هم قطعه سازان زیان میبینند که ۵۵۰ هزار نفر اشتغال دارند.
بیگلو تاکید کرد: یک نفر بالاخره باید یک تصمیم بگیرد؛ وزارت صمت، مجلس، قوه قضائیه، سازمان گسترش (ای درو)، سران قوا، شورای رقابت همه درگیر قیمت گذاری هستند ولی هیچ تصمیمی گرفته نشده است؛ از طرح وزارت صمت هیچ خبری نیست؛ شورای رقابت پا پس کشید و مشخص نشد فرمول میدهد یا خیر؛ طرح مجلس کماکان با سرعت کمی جلو میرود که آن هم بدون نظرخواهی از قطعه سازان بوده و ما حتی چند بار نامه زدیم که ما هم باید نظر بدهیم اما هیج توجهی نشد؛ سازمان گسترش طرح جدا داشت که مشخص نشد چه شد؛ حتی خبر دارم در برخی از نهادهای نظارتی طرحهای ساماندهی تهیه شده است؛ دهها نهاد دخیل هستند اما هیچیک اختیار تصمیم گیری را ندارد.
وضع قطعهسازان هر روز بدتر میشود / دست گداییمان جلوی بانکها دراز است!
وی افزود: تا زمانی که قیمت واقعی نشود و خودروساز از زیان خارج نشود وضعیت به این منوال باقی خواهد ماند؛ هر سال وضعیت نقدینگی بدتر میشود و مجبوریم دست گدایی جلوی بانک دراز کرده تا از تسهیلات بانکی استفاده کنیم که البته این هم نمیتواند ادامه دار شود زیرا بانک هم تا یک جایی به شرکت زیان ده وام میدهد.
نام شما