صفحه نخست »» اقتصادی »» طلا و خودرو ۱۰:۴۵ ۱۳۹۹/۱۱/۲۸

صدور مجوز واردات آهن قراضه برای افراد خاص به جای اسقاط خودرو

اکوبورس: دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو کل کشور گفت:برای تامین مواد اولیه کارخانه‌های فولاد به جای اسقاط خودرو، مجوز واردات قراضه داده شده که این کار رانت برای افراد خاص است.
صدور مجوز واردات آهن قراضه برای افراد خاص به جای اسقاط خودرو

به گزارش اکوبورس به نقل ازسید امیر احمدی دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو کل کشور در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واردات آهن قراضه به کشور، گفت: یکی از اصلی ترین عرضه کننده های مواد اولیه کارخانه های ذوب، مراکز اسقاط و بازیافت کشور هستند اما اکنون به دلیل فراموش شدن این مراکز و غیر فعال شده آنها، مواد اولیه ای از مراکز اسقاط به دست نمی آورند که بخواهند به کارخانه ها بدهند.

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو کل کشور با تاکید بر اینکه واردات آهن قراضه، به مراکز اسقاط زیان وارد خواهد کرد، گفت: با توجه به اهمیت این موضوع و رکود شدیدی که در بحث اسقاط خودرو به وجود آمده است و حدود ۴ سال است خودرویی اسقاط نمی‌شود، کارخانه های فولاد در تامین مواد اولیه با مشکل رو به رو شده اند.

احمدی با تاکید بر اینکه کارخانه های فولاد برای ادامه کار نیاز به مواد اولیه دارند وگرنه کار آن‌ها به مشکل بر خواهد خورد، گفت: به جایی رسیده‌ایم که برای کارخانه های فولاد مجبور به واردات ضایعات و قراضه خودرو هستیم چرا که اسقاط خودرو در کشور کفاف این موضوع را نمی‌دهد.

دبیر انجمن مراکز اسقاط خودرو کل کشور با تاکید بر اینکه برای تامین نیاز کاخارنه های فولاد، باید به بحث اسقاط اهمیت داد، ادامه داد: به جای اینکه به بحث اسقاط اهمیت داده شود سراغ واردات قراضه رفته اند و مجوز انجام این واردات را گرفته اند که یک ضربه اقتصادی و رانتی بزرگ برای افراد خاص است.

او با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مهم در مراکز اسقاط تامین مواد اولیه کارخانه های فولاد است،گفت: با رکودی که به وجود آمده است کارخانه های فولاد دچار مشکل شده اند، از روزی که شنیده ایم مجوز برای انجام واردات آهن قراضه داده شده بسیار نگران هستیم. در حال حاضر به یک سری افراد خاص مجوز واردات داده اند که این نشان دهنده رانت است.

برچسب ها
اخبار مرتبط

خودروسازی و افق‌هایی که کور شد

اکوبورس: دکتر سید حسین آقا سید مرتضی در یادداشتی نوشت: طبق سند چشم‌انداز کشور در افق 1404، ایران باید تا سال 1404 (یعنی تنها سه سال دیگر) به جایگاه اول صنعت خودروسازی در منطقه، جایگاه پنجم در قاره و رتبه یازدهم در جهان برسد که این هدف گذاری امروزه در این بازه زمانی، قدری محال به نظر می‌‎رسد اما در زمان تعیین شده، کاملاً در دسترس است به شرطی که کشور به معنای دولت، زمینه را برای همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی فراهم کند.

۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ادامه مطلب

طلای جهانی این هفته به کجا می‌رسد؟

اکوبورس: بازار طلا بار دیگر در قلمروی نسبتاً خنثی مانده و حمایت حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کرده است و احساسات متفاوت در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به هیچ نوع شکست در هفته آینده اشاره نمی‌کند.

۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب

چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟

اکوبورس: صنعت خودروسازی ایران که تجربه فعالیت چندین ساله زیر بار تحریم‌ها را دارد اکنون به نقطه امیدی برای روس‌ها تبدیل شده است که شرکای اروپایی‌شان یک‌شبه چمدان‌های خود را بستند و از این کشور رفتند.

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!