صفحه نخست »» اقتصادی »» طلا و خودرو ۱۲:۰۴ ۱۴۰۰/۰۱/۲۵

تولید مازاد 5 میلیون تن لاستیک توسط شرکت های داخلی

اکوبورس: صنعت تایر سازی یا همان لاستیک خودرو از جمله صنایعی است که از اوضاع متلاطم بازار داخلی بی نصیب نبوده است. اما تولیدکنندگان داخلی لاستیک در همین شرایط نابسامان اقتصادی توانستند رکوردهای خوبی را بر جای گذارند.
تولید مازاد 5 میلیون تن لاستیک توسط شرکت های داخلی

به گزارش اکوبورس به نقل از اکوناپرس، شاید این تصور در ذهن شما ایجاد شود که تایر ها و لاستیک های ایرانی کیفیت لازم را نسبت به لاستیک های خارجی نداشته باشند.اما آزمایشات نشان می‌دهد که نه تنها لاستیکهای تولید داخل  از لحاظ عملکرد همسان با لاستیک های خارجی بوده بلکه  در برخی از موارد به جهت آنکه تاریخ تولید آنها به روز تر است و نیاز به حمل توسط کشتی و طی مسافت های طولانی ندارد  از کیفیت و استاندارد بسیار بالایی برخوردار هستند. همزمان کیفیت لاستیک‌ها و تایرهای تولیدات داخل  به تایید سازمان استاندارد و مراجع ذیربط رسیده است. اکنون انواع  لاستیکهای  تولید داخل قدرت رقابت با انواع خارجی را هم دارند و حتی بازارهای صادراتی خیلی خوبی هم به خود اختصاص داده اند.

بر اساس آخرین آمارها  میزان تولیدات خودرو داخلی در سال ۱۳۹۹ از مجموع خودروهای محصولات ایران خودرو سایپا و پارس خودرو  نهصد هزار و  ۷۱۴ دستگاه بوده است که با رشد ۴.۳ دهم درصد نسبت به سال ۹۸ مواجه شد.بر این اساس اگر ۹۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شده در ۵ حلقه لاستیک ضرب شود حدوداً ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار حلقه لاستیک نیاز کشور در سال گذشته بوده است.

 اما میزان تولید تایر در کشور طی سال ۹۹ حدود   ۲۷۳ هزار و ۳۸۶ تن  شامل ۲۵ میلیون و ۲۷۳ هزار و  ۴۰۷ حلقه تایر بوده است که اگر  بیست و یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودروی فعال در کشور  در نظر گرفته شود که هر ۶ سال نیاز به تعویض لاستیک داشته باشند با ضرب چهار حلقه لاستیک در ۳ میلیون و ۶۵۰,۰۰۰ خودرو حدود ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه اتومبیل نیازمند تعویض لاستیک هستند.

در مجموع حدود ۲۰ میلیون تن انواع تایر در کشور نیاز است که تولید کنندگان داخلی طی سال گذشته حدود ۲۵ میلیون تن یعنی پنج میلیون مازاد نیاز کشور تولید داشتند.

برچسب ها خودرو ،
اخبار مرتبط

خودروسازی و افق‌هایی که کور شد

اکوبورس: دکتر سید حسین آقا سید مرتضی در یادداشتی نوشت: طبق سند چشم‌انداز کشور در افق 1404، ایران باید تا سال 1404 (یعنی تنها سه سال دیگر) به جایگاه اول صنعت خودروسازی در منطقه، جایگاه پنجم در قاره و رتبه یازدهم در جهان برسد که این هدف گذاری امروزه در این بازه زمانی، قدری محال به نظر می‌‎رسد اما در زمان تعیین شده، کاملاً در دسترس است به شرطی که کشور به معنای دولت، زمینه را برای همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی فراهم کند.

۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ادامه مطلب

طلای جهانی این هفته به کجا می‌رسد؟

اکوبورس: بازار طلا بار دیگر در قلمروی نسبتاً خنثی مانده و حمایت حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کرده است و احساسات متفاوت در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به هیچ نوع شکست در هفته آینده اشاره نمی‌کند.

۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب

چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟

اکوبورس: صنعت خودروسازی ایران که تجربه فعالیت چندین ساله زیر بار تحریم‌ها را دارد اکنون به نقطه امیدی برای روس‌ها تبدیل شده است که شرکای اروپایی‌شان یک‌شبه چمدان‌های خود را بستند و از این کشور رفتند.

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!