صفحه نخست »» اقتصادی »» نفت و پتروشیمی ۱۱:۴۵ ۱۳۹۸/۰۲/۱۴

افزایش قیمت بنزین موج تورم در مواد غذایی ایجاد می‌کند

اکوبورس: دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران گفت: در شرایط عادی اقتصادی افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت بنزین کمتر از ۵ درصد هزینه های تولید در بخش مواد غذایی ایجاد می کند اما در شرایط اقتصادی کشور ما موج تورم ایجاد می‌کند.
افزایش قیمت بنزین موج تورم در مواد غذایی ایجاد می‌کند

به گزارش اکوبور، کاوه زرگران دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران اظهار کرد: شبکه حمل و نقل زمینی کشور بخش عمده تولیدات غذایی کشور را حمل میکند و  بخش کمی از آن از طریق خطوط ریلی جابه جا میشود و افزایش قیمت گازوئیل تاثیر مستقیمی بر افزایش قیمت هزینه تمام شده مواد غذایی دارد اما به نظر می رسد که در این مرحله دولت قصد دارد تنها قیمت بنزین را افزایش دهد. 

وی با بیان اینکه در شرایط عادی اقتصادی افزایش صد درصدی قیمت بنزین کمتر از  5 درصد هزینه های تولید را افزایش میدهد افزود:ارتباط میان افزایش قیمت بنزین و سایر کالاها از جمله محصولات غذایی در کشور به خاطر شرایط اقتصادی موجود متفاوت است زیرا افزایش قیمت هرکالایی اثر روانی در جامعه دارد و موج تورم ایجاد می کند.

دبیر کل کانون انجمن های صنایع غذایی ایران ادامه داد: در اقتصاد بیمار کشور افزایش قیمت بنزین می تواند هراتفاقی را در حوزه قیمتها رخ دهد اما باید ببینم که نهاد نظارتی چگونه می توانند به مسئولیت خود عمل و شرایط را کنترل کند.

وی تصریح کرد: اقتصاد کشور به دنبال بهانه ای برای تورم است و افراد فرصت طلب افزایش قیمت های زیادی را ایجاد میکنند و شرایط بودجه ای کشور نیز آن را می طلبد و در مقام عمل کسی یارای مقابله با آنها را ندارد.

زرگران گفت: در تمام کشور های توسعه یافته دنیا قیمت سوخت متعادل است اما در ایران به سوخت و بنزین یارانه پرداخت می شود اما با توجه به شرایط بودجه ای دولت یارانه بزرگی روی دوش دارد و به دنبال آن است که این بار را از روی دوش خود بردارد.

وی افزود: قیمت واقعی بنزین 7 تا 8 هزار تومان اعلام شده است و بهتر است دولت به جای افزایش دو برابری یا سه برابری به یکباره قیمت را آزاد کند زیرا تاثیر تورمی افزایش قیمت پله ای با بنزین قیمت واقعی یکسان است.منبع: تسنیم

برچسب ها نفت ،
اخبار مرتبط

ضرورت معرفی برند “ایرانول” در خارج از مرزها

اکوبورس: شرکت نفت ایرانول به عنوان یکی از قدیمی¬ترین شرکت¬های ایرانی در صنایع نفت و پتروشیمی به عنوان برند ملی شناخته می¬شود. این شرکت هم اکنون با سبد متنوعی از محصولات روانکار، سهم بازار جدی در بازار داخلی و همچنین بازارهای صادراتی از اروپا تا شرق آسیا را دارد. حال برای شناخت هرچه بیشتر وضعیت فعلی و نگاهی به چشم آنداز آتی این شرکت در حاشیه نمایشگاه فرصت های صادراتی با محمد حسینی، مدیرعامل این شرکت به گفت و گو نشستیم.

۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۴ ادامه مطلب

قشم به هاب سرمایه‌گذاری در حوزه نفت و انرژی تبدیل خواهد شد

اکوبورس: مهندس مهدی نصیری مدیر نفت و انرژی منطقه آزاد قشم در خصوص «دومین نمایشگاه و همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی‌های تجدیدپذیر در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور» که در جزیره قشم در حال برگزاری است، اظهار داشت: در این رویداد مهم، زیرساخت‌های بزرگی که در منطقه آزاد قشم در قالب طرح جامع ایجاد شده و در حال توسعه است، به تفصیل معرفی می‌شود.

۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵ ادامه مطلب

رشید قانعی: استفاده حداکثری پترول از ظرفیت انجمن‌ها برای توسعه زنجیره ارزش

اکوبورس: مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی خلیج فارس (پترول) با اشاره به برنامه جدی هلدینگ خلیج فارس در تکمیل زنجیره ارزش و بالا بردن ارزش افزوده محصولات گفت: در این مسیر تا جایی که امکان دارد از ظرفیت‌های مردمی و خصوصی استفاده می‌کنیم.

۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!