صفحه نخست »» اقتصادی »» طلا و خودرو ۰۹:۴۴ ۱۳۹۸/۰۳/۲۶

قیمت تمام شده پراید ۳۹ میلیون‌ تومان است ولی ۳۷ میلیون می فروشیم

اکوبورس: رئیس انجمن خودروسازان با بیان این که حدود ۹۰ درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.
قیمت تمام شده پراید ۳۹ میلیون‌ تومان است ولی ۳۷ میلیون می فروشیم

به گزارش اکوبورس،احمد نعمت‌بخش در رابطه با تصاویر منتشر شده در خصوص انبار خودروهای ایران خودرو اظهار داشت: اکثر خودروهای موجود در انبار این شرکت دارای کسری قطعات الکترونیک هستند و این شرکت در تلاش است تا این مشکل را برطرف نماید.

وی با بیان این که حدود 90 درصد از قطعات الکترونیکی خودرو از جمله ECU وارداتی است، افزود: شاید برخی از قطعه‌سازان داخلی بتوانند این قطعات الکترونیکی را تولید کنند اما میزان تولید قطعات کفاف نیازمندی شرکت‌های خودروساز را نمی‌دهد.

رئیس انجمن خودروسازان اضافه کرد: در حال حاضر بدهی دو شرکت خودروساز به قطعه‌سازان به دلیل سرکوب‌ قیمت‌ها 15 هزار میلیارد تومان است و این مبلغ هنوز تسویه نشده است. این موضوع نشان می‌دهد قطعه‌ساز نیز منابع کافی برای تولید قطعات شرکت‌های خودروساز ندارد.

نعمت‌بخش در خصوص این که چرا خودروهای موجود در انبار ایران خودرو تکمیل و به دست مصرف‌کننده نمی‌رسد تا بازار تا حدودی با کاهش تقاضا روبرو شود، گفت: شش ماه پیش شایعه احتکار خودرو توسط شرکت‌های خودروساز از سوی برخی مطرح شد که در نهایت آقای سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بررسی‌های انجام شده این موضوع را رد کردند. در حال حاضر بنده نیز تاکید می‌کنl احتکاری در شرکت‌های خودروساز وجود ندارد.

وی با تاکید بر این که روزانه 1800 دستگاه خودرو توسط هر یک از شرکت های ایران خودرو و سایپا تولید می‌شود بیان کرد: متاسفانه 50 درصد این حجم تولید تجاری‌سازی نشده و به دلیل کمبود قطعه راهی انبارها می‌شود. ما باید تلاش کنیم تا کمبود قطعه را جبران و خودروها را راهی بازار نماییم.

رئیس انجمن خودروسازان با اعلام این که امروز قیمت تمام شده پراید برای شرکت‌های خودروسازی 39 میلیون تومان است اما آنها مجبورند این خودروها را 37 میلیون تومان به فروش برسانند، گفت: خودروساز در حال حاضر با زیان محصول تولید می‌کند و هیچکس پاسخگوی زیان آنها نیست.

 

منبع: تسنیم

برچسب ها
اخبار مرتبط

خودروسازی و افق‌هایی که کور شد

اکوبورس: دکتر سید حسین آقا سید مرتضی در یادداشتی نوشت: طبق سند چشم‌انداز کشور در افق 1404، ایران باید تا سال 1404 (یعنی تنها سه سال دیگر) به جایگاه اول صنعت خودروسازی در منطقه، جایگاه پنجم در قاره و رتبه یازدهم در جهان برسد که این هدف گذاری امروزه در این بازه زمانی، قدری محال به نظر می‌‎رسد اما در زمان تعیین شده، کاملاً در دسترس است به شرطی که کشور به معنای دولت، زمینه را برای همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی فراهم کند.

۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ادامه مطلب

طلای جهانی این هفته به کجا می‌رسد؟

اکوبورس: بازار طلا بار دیگر در قلمروی نسبتاً خنثی مانده و حمایت حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کرده است و احساسات متفاوت در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به هیچ نوع شکست در هفته آینده اشاره نمی‌کند.

۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب

چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟

اکوبورس: صنعت خودروسازی ایران که تجربه فعالیت چندین ساله زیر بار تحریم‌ها را دارد اکنون به نقطه امیدی برای روس‌ها تبدیل شده است که شرکای اروپایی‌شان یک‌شبه چمدان‌های خود را بستند و از این کشور رفتند.

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!