صفحه نخست »» اقتصادی »» طلا و خودرو ۱۸:۴۴ ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
یک مقام مسئول اعلام کرد

بدهی هزار میلیارد تومانی یک خودروساز به بیمه‌ها همچنان بلاتکلیف

اکوبورس: دبیرکل سندیکای بیمه‌گران از عدم پرداخت بدهی هزار میلیارد تومانی یک خودروساز به شرکت‌های بیمه خبر داد و گفت: این رقم در حالی است که کل سود صنعت بیمه حدود ۹۰۰ میلیارد تومان است.
بدهی هزار میلیارد تومانی یک خودروساز به بیمه‌ها همچنان بلاتکلیف

به گزارش اکوبورس، سیدمحمد علیپور امروز دوشنبه ۱۴ مرداد ۹۸ در نشست خبری خود با خبرنگاران با بیان یانکه شرکت خودروسازی سایپا بیش از هزار میلیارد تومان به شرکت های بیمه از بابت بیمه شخص ثالث بدهکار است، گفت: هر روز که در پرداخت این بدهی تاخیر حاصل شود به نفع این شرکت خودروساز و به ضرر شرکت های بیمه است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران افزود: سود کل شرکت های بیمه ۹۰۰ میلیارد تومان است که حتی برخی روایت ها این رقم را ۷۰۰ میلیارد تومان عنوان می کنند در حالی که بدهی شرکت سایپا به شرکت های سایپا حدود هزار میلیارد تومان و مطابق برخی روایت ها هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: حتی اگر وضع موجود بدون تغییر مانده و سایپا بدهی جدیدی برای شرکت های بیمه نداشته باشد ضرر و زیان هنگفتی نصیب صنعت بیمه خواهد شد و به نظر می رسد باید هر چه سریع تر این بدهی پرداخت شود.

به گفته علیپور بیمه مرکزی در حال تدوین مکانیزمی است تا بتوان این شرکت خودروساز را ملزم کرد تا در یک راه حل منطقی بدهی های خود را به صنعت بیمه پرداخت نماید ضمن اینکه در هر جلسه ای که مدیران سایپا حضور دارند تاکید سندیکای بیمه گران این است که ابتدا تکلیف بدهی های قبلی مشخص شود سپس برای سایر همکاری ها اقدام گردد.

علیپور خاطرنشان کرد: اساسنامه سندیکای بیمه گران در حال اصلاح است و تاکنون بالغ بر ۵۰ نسخه حک و اصلاح شده است و جمع بندی اولیه به بیمه مرکزی نیز ارائه شده و بیمه مرکزی آن را مصوب کرده است که در همین راستا تغییرات مثبتی نسبت به قبل انجام شد است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: برخی بی انضباطی ها در صنعت بیمه به چشم می خورد در حالی که باید با آنها برخورد حرفه ای صورت گیرد. ضمن اینکه بیشتر تمرکز ما طی سال های گذشته روی موضوع انضباط دهی شرکت های بیمه ای بوده است.

علیپور گفت: ذخایر صندوق تامین خسارت های بدنی متعلق به شرکت های بیمه است و منابع آن باید در این صنعت هزینه شود. اما متاسفانه در برخی موارد دولت حوادث طبیعی را به آن وصل می کند و صنعت بیمه از منابع مالی آن محروم بوده است. این در شرایطی است که هم اکنون صندوق تامین خسارت های بدنی کار بیمه گری انجام می دهد و حتی برخی شرکت های بیمه موضوع خسارت های جانی را به این صندوق واگذار کرده بودند که البته در رویکرد جدید این صندوق عوض سندیکا شده است.

دبیرکل سندیکای بیمه گران در بخش دیگری از سخنان خود به افزایش تلفات جاده ای و حوادث رانندگی اشاره و خاطرنشان کرد: اگر خسارت تلفات جانی کاهش یابد بیمه های شخص ثالث از زیان دهی خارج شده و سود شرکت های بیمه بالاتر خواهد رفت به نحوی که آنها می توانند وضعیت بهتری را در خدمات رسانی به مردم تجربه نمایند.

برچسب ها
اخبار مرتبط

خودروسازی و افق‌هایی که کور شد

اکوبورس: دکتر سید حسین آقا سید مرتضی در یادداشتی نوشت: طبق سند چشم‌انداز کشور در افق 1404، ایران باید تا سال 1404 (یعنی تنها سه سال دیگر) به جایگاه اول صنعت خودروسازی در منطقه، جایگاه پنجم در قاره و رتبه یازدهم در جهان برسد که این هدف گذاری امروزه در این بازه زمانی، قدری محال به نظر می‌‎رسد اما در زمان تعیین شده، کاملاً در دسترس است به شرطی که کشور به معنای دولت، زمینه را برای همکاری و مشارکت با خودروسازان بزرگ جهان و جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی فراهم کند.

۱۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۷ ادامه مطلب

طلای جهانی این هفته به کجا می‌رسد؟

اکوبورس: بازار طلا بار دیگر در قلمروی نسبتاً خنثی مانده و حمایت حدود ۱۷۵۰ دلار را حفظ کرده است و احساسات متفاوت در میان تحلیلگران وال‌استریت و سرمایه‌گذاران مین استریت به هیچ نوع شکست در هفته آینده اشاره نمی‌کند.

۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب

چرا صنعت خودروسازی ایران برای روس‌ها جذاب شد؟

اکوبورس: صنعت خودروسازی ایران که تجربه فعالیت چندین ساله زیر بار تحریم‌ها را دارد اکنون به نقطه امیدی برای روس‌ها تبدیل شده است که شرکای اروپایی‌شان یک‌شبه چمدان‌های خود را بستند و از این کشور رفتند.

۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۶ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!