صفحه نخست »» اقتصادی »» بانک و بیمه ۱۵:۵۳ ۱۳۹۸/۱۰/۲۵

کارکرد فناوری‌های نوین در کاهش هزینه‌های بانکی

اکوبورس: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به حرکت نظام بانکی و بیمه‌ای به سوی اقتصاد هوشمند، گفت: استفاده از فناوری‌های نوین پنج تا ۶ درصد و طراحی مدل کسب و کار تا ۲۵ درصد از هزینه‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.
کارکرد فناوری‌های نوین در کاهش هزینه‌های بانکی

به گزارش اکوبورس، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد در نشست سندیکای بیمه‌گران ایران، افزود: بر اساس برنامه‌های این وزارتخانه در زمینه تحقق اقتصاد هوشمند، معاونت امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در حال پیگیری تحقق بانکداری و بیمه دیجیتال است.

وی اضافه کرد: مهم‌ترین بعد دیجیتالی شدن شرکت‌های بیمه طراحی مدل کسب و کار است و سپس برای اصلاح فرآیندهای کسب و کار از فناوری‌های نوین استفاده خواهد شد.

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد اضافه کرد: بر اساس تحقیقات بین‌المللی، استفاده از فناوری‌های نوین پنج تا ۶ درصد، اصلاح فرآیند‌های کسب و کار ۱۲ تا ۱۵ درصد و طراحی مدل کسب و کار توسط شرکت‌های بیمه ۲۰ تا ۲۵ درصد از هزینه‌های این شرکت‌ها را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: بیمه دیجیتال برخلاف نگاه سنتی که از درون صنعت به جامعه است، باید نگاه از جامعه به صنعت بیمه باشد و در واقع آنچه مورد نظر مشتری است، تولید و ارائه شود.

معمارنژاد همچنین یکی از راه‌های افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه در آینده را فروش بیمه‌های عمر و زندگی دانست و برگسترش این محصول در جامعه تاکید کرد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران نیز در این نشست، گفت: ۱۰ میلیون موتورسیکلت در کشور فاقد بیمه نامه شخص ثالث هستند.

محمد کریمی افزود: پرداخت نشدن مالیات از بیمه نامه‌ها، باعث ارزان شدن آن می‌شود و عموم موتورسواران که از اقشار کم درآمد محسوب می‌شوند هم ترغیب خواهند شد تا نسبت به خرید بیمه‌نامه اقدام کنند.

به گفته وی، امروز در بسیاری کشورها، از صنعت بیمه مالیات ارزش افزوده دریافت نمی‌شود و نیز صنعت بیمه تاکنون ریالی از بانک‌ها، وام دریافت نکرده است.

نشست سندیکای بیمه گران با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاونان وزیر اقتصاد، مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی و مدیران عامل شرکت‌های بیمه روز گذشته (سه شنبه)برگزار شد.

منبع: ایرنا

برچسب ها بانک ،
اخبار مرتبط

رسالت امروز روابط‌عمومی ایجاد اعتماد و امیدآفرینی است

اکوبورس: ​منصور شیخ‌الاسلامی، مدیر امور حوزه مدیریت و ارتباطات بانک صادرات ایران در پیامی به مناسبت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی، امیدآفرینی، ایجاد اعتماد و خلاقیت در جامعه را از جمله اهداف روابط‌عمومی‌ها در عصر حاضر عنوان کرد و برای فعالان این صنعت آرزوی موفقیت و بهروزی کرد.

۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!