صفحه نخست »» اجتماعی ۱۱:۲۳ ۱۴۰۰/۰۹/۰۸

تدوین شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد

اکوبورس:مدیرکل امور شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش، گفت: فهم دقیق از موضوع مهم «شناسنامه فعالیت‌های آموزشی پرورشی و اجرائی مدارس شاهد» و همچنین ضروری دانستن شناسنامه بر اجرای آن اولویت دارد.
تدوین شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد

به گزارش اکوبورس به نقل از ایلنا، محمدرضا رزاقی در جمع کارشناسان اداره کل امور شاهد و ایثارگران، گفت: کاری که شما در این اداره کل انجام می‌دهید عاری از فعالیت شکلی است و در حقیقت به دنبال کیفی‌سازی برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس شاهد هستید.

رزاقی ضمن بیان این که تدوین «شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد» در راستای تفکر سیستمی، استانداردسازی و کیفیت بخشیدن به برنامه‌ها و فعالیت‌های مدارس شاهد صورت گرفته است تصریح کرد: درجهت عملیاتی نمودن شناسنامه‌ی فعالیت‌های مدارس شاهد لازم است گام‌های اساسی برداریم و اولین گام درحقیقت «نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه» است.

دبیر ستاد مرکزی شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه «بازدید» عبارت است از: فعالیتی که طی آن، عملکرد و فعالیت یک سازمان (توسط بخش‌های درون و یا بیرون سازمان) مورد بررسی، نظارت و ارزیابی قرار می‌گیرد اظهار کرد: به میزانی که بازدید به صورت آزاد (از قبل هماهنگ نشده) باشد می‌تواند عملکرد واقعی مدرسه را به وضوح نشان دهد و در صورتی که بازدید از قبل هماهنگ شده باشد، شاید انحرافاتی صورت گیرد که نتایج را عاری از روایی و اعتبار کند.

وی در ادامه گفت: آنچه در بازدید بسیار مهم و اساسی است، تعیین هدف از بازدید می‌باشد که در اداره کل امور شاهد و ایثارگران، هدف در مرحله‌ی اول «نظارت بر حُسن اجرای شناسنامه» فعالیت‌های مدارس شاهد توسط مدرسه می‌باشد.

رزاقی با اشاره به این که ما دو نوع بازدید داریم بازدید ارزیابی و بازدید نظارتی تصریح کرد: بازدید‌های ما «از مدارس شاهد» از جنس «بازدید نظارتی»  است.

مدیر کل امورشاهد و ایثارگران نظارت را «نوعی آموزش و ایجاد تسلط نسبت به درک و اجرای کیفی یک سیاست، برنامه و طرح» دانست و تاکید کرد: در این رویکردِاز بازدید، بیش‌تر به دنبال بررسی میزان درک شاخص‌های یک سیاست یا برنامه، توسط مدیران مدارس می‌باشیم.

وی همچنین در تبیین بازدید‌هایی که به منظور «ارزیابی» صورت می‌گیرد گفت: وقتی تسلط سازمان (مدرسه) نسبت به اجرای یک سیاست، برنامه و طرح کامل شده باشد و اطمینان کامل از اجرای آن شکل گرفته باشد، با ارزیابی به دنبال تعیین «کیفیت» و «کمیت» اجرای سیاست یا برنامه می‌باشیم. وبدیهی است این نوع از بازدیدها، بعد از بازدیدهای نظارتی قابل تحقق و استناد است.

رزاقی در پایان سخنان خود بار دیگر به اهمیت «شناسنامه فعالیت‌های مدارس شاهد» که با مشارکت جدی مدیران و کارشناسان مدارس شاهد تدوین شده است اشاره نموده و گفت: شناسنامه مدارس شاهد ابزاری است برای استانداردسازی فعالیت‌های مدارس شاهد که شورای عالی انقلاب فرهنگی آن را به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ کرده است و هدف غایی از «بررسی نحوه اجرای شناسنامه مدارس شاهد» افزایش تسلط مدیران مدارس به محتوای غنی شناسنامه است و نهایت این که «بازدید نظارتی» خود نوعی «کارگاه آموزشی» برای یادگیری کیفی و عمیق است.

برچسب ها
اخبار مرتبط

برگزاری دوره داوری درجه ۳ تا ۱

اکوبورس: وَرزِش به تمامی گونه‌های فعالیت فیزیکی بدن گفته می‌شود که شرکت کنندگان آن می‌توانند به صورت منظم و سازمان یافته یا گاه به گاه در آن شرکت کنند و از آن برای بهبود تناسب اندامشان و تعادل روان یا فراهم آوردن سرگرمی و تفریح بهره ببرند. ورزش می‌تواند به صورت رقابتی برگزار شود که در این صورت باید بر پایه ی رشته قوانینی که مورد توافق همگان است، یک یا چند برنده در آن مشخص گردد که در این‌گونه ورزش‌ها شرکت کنندگان باید درجه‌ای از توانمندی‌های مربوط به آن رشته به‌ویژه در رده‌های بالاتر را داشته باشند.

۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲ ادامه مطلب

پلتفرم جدید ایران اسکیپ رونمایی شد

اکوبورس: مراسم رونمایی از پلتفرم جدید ایران‌اسکیپ، سامانه جامع مشاهده، مقایسه، رزرو و خرید آنلاین بلیت انواع اتاق فرار در سطح کشور در سالن همایش‌های خیریه رعد در شهرک غرب با حضور اصحاب رسانه و مجموعه‌داران اتاق‌های فرار برگزار شد.

۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ ادامه مطلب
مجله تصویری
ارسال دیدگاه
  • نام شما
    اولین فرد نظر دهنده باشید!